Business Coaching

Προσπαθούμε να κάνουμε οικονομικά προσιτό το Business Coaching, που γενικά κοστίζει.

Στη σελίδα αυτή εξηγούμε τι είναι το Business Coaching, πώς γίνεται και πόσο κοστίζει.

Στο τέλος απαντάμε στο πώς μπορείτε μέσα από την Πλατφόρμα Vioptima να κερδίσετε τα ωφελήματα του Business Coaching, χωρίς να πληρώσετε μία περιουσία.

 

Τι είναι το Business Coaching;

Κάποιος σοφός δίνοντας ορισμό είπε ότι business coaching είναι απλώς το life coaching συν τις τεχνικές γνώσεις της συμβουλευτικής επιχειρήσεων. Μάλλον συμφωνούμε με αυτόν τον ορισμό.

Αν έπρεπε να το αποδώσουμε μαθηματικά πιθανώς θα λέγαμε ότι:

Business Coaching = 67% Life Coaching + 33% Business Consulting.

Το τμήμα του Life Coaching

Οι τεχνικές coaching είναι ίδιες είτε στο Life Coaching είτε στο Business Coaching και στόχο έχουν να βγάλουν τον καλύτερο εαυτό τού πελάτη.

Στηρίζονται στην περαιτέρω ανάπτυξη δεξιοτήτων που ήδη υπάρχουν ή στην καλλιέργεια νέων που απαιτούνται.

Ενδεικτικά τέτοιες δεξιότητες μπορεί να αφορούν τη Διαχείριση Χρόνου, την Καλλιέργεια Αυτοπεποίθησης, την Επικοινωνία, τις Διαπραγματεύσεις, τη Χαρτογράφηση των Σκέψεων, την Στοχοθεσία, την Υλοποίηση Projects, την μεθοδολογία για Λήψη Αποφάσεων κλπ

Στόχος είναι η βελτίωση της παραγωγικότητας με ιδανικό τέλος μια καθαρή Ηγετική ικανότητα.

Το τμήμα του Business Consulting

Ταυτόχρονα όμως με το τμήμα του Coaching γίνεται και δουλειά στο επιχειρηματικό κομμάτι.

Ο Business Coach, έχει καλή αντίληψη του επιχειρείν. Έχει υπάρξει και ο ίδιος επιχειρηματίας ή έχει εργαστεί σαν σύμβουλος επιχειρήσεων έχοντας καλή εμπειρία.

Ο Business Coach οφείλει να γνωρίζει καλά τις βασικές αρχές των Επιχειρηματικών Σχεδίων (business plans), του σύγχρονου Μάρκετινγκ (και ιδανικά του Digital Marketing) και της Στρατηγικής των Επιχειρήσεων, έτσι ώστε να μπορεί να προσαρμόζει τις γνώσεις κι εμπειρίες του σε μια καλή γκάμα περιπτώσεων των ενδιαφερόμενων πελατών.

Πώς γίνεται το Business Coaching;

Η δουλειά γίνεται ως εξής:

 

  • Υπάρχει μια αρχική συζήτηση αρκετά εκτεταμένη που στόχο έχει την κατανόηση των αναγκών του coachee (δηλαδή του πελάτη).
  • Ο Business Coach οργανώνει ένα πλάνο με συγκεκριμένους στόχους και χρονοδιάγραμμα.
  • Το πλάνο αυτό είναι μοναδικό για τον καθένα, διότι μοναδικές είναι οι εμπειρίες, οι δεξιότητες και οι στόχοι του καθένα.
  • Συζητά αυτό το πλάνο με τον ενδιαφερόμενο και βλέπει κατά πόσο πρέπει να τροποποιηθεί.
  • Ξεκινά το coaching το οποίο γίνεται συνήθως 1 φορά ανά εβδομάδα ή μία φορά ανά δύο εβδομάδες.
  • Η Συνεδρία διαρκεί από 1-1,5 ώρα.
  • Το coaching γίνεται είτε από κοντά είτε με τηλεδιάσκεψη (π.χ. μέσω Skype).
  • Μπορεί να γίνει και τηλεφωνικά αλλά συστήνεται έστω η τηλεδιάσκεψη, για να μπορεί να βλέπει ο coach αντιδράσεις και να στέλνει διάφορα αρχεία όσο διεξάγεται η συνεδρία.
  • Η πληρωμή γίνεται με χρονοχρέωση. Αυτήν τη στιγμή (2021) στην Ελλάδα οι τιμές είναι στα 50-80 ευρώ ανά ώρα.
  • Ο coachee μπορεί ανά πάσα στιγμή να προτείνει αλλαγές στο αρχικό σχέδιο ανάλογα με νέες του ανάγκες
  • Το business coaching ιδανικά θα κρατήσει όσο διαρκεί και το αρχικό πλάνο, οπότε θα υλοποιηθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί.
  • Το coaching μπορεί να διακοπεί όποτε το θελήσει ο πελάτης για δικούς του λόγους.

Ομιλίες Business Coaching

Παρακάτω μπορείτε να δείτε δύο Παρουσιάσεις – Βίντεο από τον τέως Business Coach και νυν συνιδρυτή της πλατφόρμας Vioptima, τον Πέτρο Α. Σίμο.

 

Η πρώτη αφορά παρουσίαση στο πλαίσιο της Ημερίδας “Mentoring & Coaching” των Ομίλων α) Νεανική Επιχειρηματικότητα και β) Humans και διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2020.

Η δεύτερη ομιλία είναι στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Europe Startup Week, 2017 (σπάει σε δύο βίντεο).

Ομιλίες – Video

Ομιλία από τον συνιδρυτή Vioptima Πέτρο Α. Σίμο, για την “Αυτοβελτίωση και το Business Coaching” στο πλαίσιο της Ημερίδας “Mentoring & Coaching” τον Φεβρουάριο του 2020.

Παρουσίαση του συνιδρυτή Vioptima Πέτρου Α. Σίμου με τίτλο “Πώς να ξεκινήσω μια Επιχείρηση;” στο πλαίσιο του Startup Europe Week 2017 (σε δύο μέρη).

Γραπτή μεταφορά της δεύτερης ομιλίας (transcript) για μη ακούοντες.

Πώς να ξεκινήσω μια επιχείρηση; (Μέρος 1ο) – Startup Europe Week, Thessaloniki 2017

 

“Ονομάζομαι Πέτρος Σίμος και είμαι business coach και σήμερα θα σας μιλήσω για τα τρία απαραίτητα βήματα για να εκκινήσει κάποιος την επιχειρηματική του δραστηριότητα.

 

Για μένα είναι τρία τα βήματα:

  1. Το πρώτο είναι να δουλέψουμε με τον εαυτό μας, να αποκτήσουμε αυτογνωσία, κάτι το οποίο θα μας οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης.

 

  1. Το δεύτερο είναι να λύσουμε ένα πρόβλημα. Πρέπει να “πονάνε” οι πελάτες μας, οι χρήστες μας και να είναι αρκετά μεγάλο το μερίδιο της αγοράς.

 

  1. Το τρίτο στάδιο είναι να βγούμε από το καβούκι μας και να εκφράσουμε αυτήν την ιδέα μας σε άλλους ανθρώπους.

 

 

Ξεκινάω με το πως χτίζουμε αυτογνωσία που μας οδηγεί σε αυτοεκτίμηση. Έχουμε ρωτήσει ποτέ τους πέντε καλύτερους μας φίλους, τους γονείς μας, τα αδέρφια μας, ποια θεωρούν ότι είναι τα δυνατά μας σημεία;

Ρωτάμε, και σε ό,τι μας απαντήσουν το ψάχνουμε σε βάθος ρωτώντας πέντε φορές: γιατί; δηλαδή; τι εννοείς; αλήθεια είναι τόσο σημαντικό για σένα;

Γιατί ρωτάμε πέντε φορές; Για να βγάλει από μέσα του ο άλλος, αυτό ακριβώς που αισθάνεται, την ιστορία πίσω από την οποία έχει χτίσει αυτήν την ωραία εικόνα για εμάς.

Μ’ αυτόν τον τρόπο θα βγάλουμε χρυσάφι κυριολεκτικά! Θα μάθουμε πράγματα για τον εαυτό μας, που δεν συνειδητοποιήσαμε.

 

Δεύτερο εργαλείο αυτογνωσίας που οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα

αυτοπεποίθησης. Αυτό είναι ένα προσωπικό μου πλάνο.

Πάνω δεξιά λέει 31 Ιανουαρίου του 2017. Στον οριζόντιο άξονα είναι οι ώρες: 10 πμ, 11πμ, 12πμ…12μμ, 1μμ, 2μμ…

Στον κάθετο άξονα είναι οι επιμέρους δράσεις. Κάπου λέω απαντήσεις Facebook Messages. Θα μπορούσαμε να λέμε Timeline Facebook και χάσιμο χρόνου σε βιντεάκια με γατάκια.

Κάτω δεξιά κάνουμε μία ανασκόπηση της ημέρας: τι πήγε καλά, τι πήγε άσχημα.Για να βελτιωθούμε για την επόμενη μέρα, να βελτιωθούμε την επόμενη βδομάδα, τους επόμενους μήνες.

 

Έτσι βελτιωνόμαστε σιγά-σιγά, αποκτώντας αυτογνωσία, παρατηρώντας τον εαυτό μας.

 

ΟΚ, κάναμε αυτό το βήμα…

Για να κάνουμε τι τελικά επιχειρηματικά; Να κάνουμε το χόμπι μας; Να κάνουμε το πάθος μας; Να γίνουμε blogger;

Η σωστή απάντηση είναι μπορεί, μπορεί και όχι.

Ό,τι και να κάνουμε όμως, πρέπει να γίνει με βάση ένα business plan: να έχουμε επιχειρηματικές αρχές από πίσω.

 

Πάμε στο δεύτερο βήμα λοιπόν: Λύνουμε ένα πρόβλημα για ένα καλό μερίδιο της αγοράς.

 

Και προσπαθούμε να βελτιώσουμε την κατάσταση, να την κάνουμε δέκα φορές ταχύτερη, δέκα φορές φθηνότερη, δέκα φορές καλύτερη ποιοτικά.

Τι θα πει αυτό; Ότι γινόμαστε δισεκατομμυριούχοι! Έτσι γίναν άνθρωποι δισεκατομμυριούχοι! Με αυτόν τον κανόνα του 10.

Εμείς δεν πάμε να γίνουμε δισεκατομμυριούχοι. Σκεφτόμαστε το μεγάλο όραμα αλλά ξεκινάμε με μικρά βηματάκια.

 

Η Google ξεκίνησε ως μία απλή μηχανή αναζήτησης, πριν γίνει η Alphabet, που έχει τώρα 200 εταιρείες από κάτω.

 

Το Facebook ξεκίνησε για να δικτυώσει απλώς τους φοιτητές του Harvard.

 

Niche Market θα πει μια γωνίτσα της αγοράς.

Ξεκινάμε να χτίζουμε κάτι για μια πολύ μικρή μερίδα ανθρώπων: Έναν υποτομέα του υποτομέα της αγοράς.

Το καταλαβαίνουμε, το χτίζουμε καλά και όσο βελτιωνόμαστε επεκτεινόμαστε γύρω-γύρω.

 

Τρίτο βήμα: Αναλαμβάνουμε δράση επιτέλους και δεν τα σκεφτόμαστε, δεν τα κρατάμε μεταξύ μας.

 

Χτίζουμε την ομάδα μας. Μιλάμε σε ανθρώπους, σε οποιονδήποτε μπορεί να μας δώσει κάτι θετικό: από την αγορά ειδικούς, από απλούς ανθρώπους…

 

Και πιστεύουμε στις συνέργειες της ομάδας. Συνέργεια θα πει, δύο συν δύο ίσον πέντε. Το άθροισμα είναι πολλαπλάσιο της απλής αριθμητικής.

 

Κάνουμε το networking μας. Τώρα θα έλεγα.

 

Λοιπόν, θα ήθελα να γυρίσετε τώρα, πολύ λίγο στα δεξιά σας και στα αριστερά σας, όσοι έχετε κόσμο, και να συστηθείτε.

 

Τώρα, για μισό λεπτό: να πείτε , ποιος είστε και γιατί ήρθατε εδώ; Πολύ στα γρήγορα…”

 

[συστάσεις του κόσμου, γνωριμίες]

Πώς να ξεκινήσω μια επιχείρηση; (Μέρος 2ο) – Startup Europe Week, Thessaloniki 2017

 

[Στα πρώτα δευτερόλεπτα του βίντεο: παρατηρήσεις απ΄τους οργανωτές για να επιταχυνθεί η διαδικασία γνωριμιών]

 

“Άρα τι έχουμε κάνει για να βγούμε από το καβούκι μας;

Μιλάμε… Μιλάμε με τον οποιονδήποτε άνθρωπο. Αυτό το περιστασιακό μπορεί να μας οδηγήσει στον επόμενο μας συνεργάτη, στον επόμενο μας επενδυτή (λίγο σπανίο για Ελλάδα), στον επόμενό μας πελάτη όμως. Θα μας βοηθήσει…

 

Και ξεκινάμε τη δράση μας με μικρά βηματάκια:

 

Τι θα πει S.M.A.R.T. Plan;

 

Ξεκινάμε με ένα ΕΙΔΙΚΟ πλάνο για τις κομμώτριες και μόνο. Στη Θεσσαλονίκη και μόνο.

Το πλάνο μας είναι MΕΤΡΗΣΙΜΟ. Δηλαδή, για να τεστάρουμε την ιδέα μας, από τις 3000 κομμώτριες και κομμωτές, θα ξεκινήσουμε με 200, μόνο για το τεστ.

Είναι ΕΦΙΚΤΟ. Προσεγγίζουμε δύο με τρεις ανθρώπους την ημέρα ή 50 τον μήνα.

Είναι ΣΧΕΤΙΚΟ με τον ευρύτερο στρατηγικό μας στόχο, που είναι να πιάσουμε όλο τον τομέα αισθητικής και ομορφιάς.

Και είναι ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟ. Ξεκινάμε τώρα [Φεβρουάριος 2017] και μέχρι τις 30 Ιουνίου για να κάνουμε ωραίες διακοπές.

 

Και μετά, τι γίνεται αφού το κάνουμε αυτό; Τι λέτε ότι γίνεται;

Είτε θα πετύχουμε είτε θα…;

 

[Ερώτηση προς το κοινό – Απαντήσεις]

 

Όλοι οι μεγάλοι επιχειρηματίες λένε ότι είτε θα πετύχεις είτε θα μάθεις!

 

Λοιπόν…Πότε να ξεκινήσουμε;

Θα μου πει κάποιος: “Ρε μεγάλε, από την Ελβετία ήρθες; Τι μας λες τώρα; Η Ελλάδα έχει καταρρεύσει. Δε βλέπεις το ΑΕΠ που από 240 δις ευρώ έχει πάει 170 δις;”

 

Η απάντηση είναι πολύ απλή. Ξεκινάμε όταν αισθανθούμε ώριμοι.

Να σας κάνω ένα σενάριο κακό; Να πέσουμε κι άλλο, να πάμε στα 140 δις ΑΕΠ;

Να σας κάνω ρεκόρ Γκίνες, όχι του κόσμου αλλά του διαστήματος ολόκληρου; {που είναι επίκαιρο}

Να πέσουμε κι άλλο στα 100 δις ΑΕΠ το 2020;

 

Είναι άσχετο [το ΑΕΠ].

Ξεκινάμε όταν είμαστε ώριμοι, γιατί αρκεί η ιδέα μας και η υλοποίησή μας να πιάσει το 0,1% του ΑΕΠ.

Αν είμαστε αρκετά καλοί μπορούμε να το πιάσουμε. Αν προσφέρουμε όντως κάτι στην κοινωνία και στην αγορά θα πιάσουμε το 0,1%.

Πιάστε αυτό και αφήστε το 99,9% σ’ όλους εμάς τους υπόλοιπους.

 

Γιατί;

Γιατί στα 100 δις το 0,1% είναι μια αγορά 100 εκατομμυρίων [ευρώ].

Πάρτε αυτά τα 100 εκατομμύρια και αφήστε όλα τα άλλα για τους υπόλοιπους.

 

 

Κλείνω…

 

  • Πιστεύουμε στον εαυτό μας. Δουλεύουμε με τον εαυτό μας.

Και να πω κάτι και για την πίστη.

Πιστεύουμε στα πιστωτικά ιδρύματα… Credit Institutions…Αν δεν πιστεύαμε, να είχαμε τα λεφτά μέσα, θα είχαν καταρρεύσει. Eίναι κανόνας της τραπεζικής.

Πιστεύουμε το “πιστεύω” το θρησκευτικό… Kαι καλά κάνουμε.

Δεν πιστεύουμε στον εαυτό μας και είναι κρίμα.

 

  • Πάμε να λύσουμε ένα πρόβλημα: Business πρόβλημα με business όρους.

Δεν είναι δύσκολο. O καθένας αν ασχοληθεί λίγο μπορεί να μάθει τις βασικές αρχές.

Υπάρχουν επιχειρηματίες από διδάκτορες μέχρι αγράμματους. Δεν είναι δύσκολο να λύσουμε ένα business πρόβλημα.

 

  • Πιστεύουμε στην ομάδα μας και στις συνέργειες (δύο + δύο = πέντε).

 

  • Ξεκινάμε τη δράση μας με μικρά βήματα και έξυπνα και

 

  • Aγαπάμε της αποτυχίες μας, λατρεύουμε τις αποτυχίες μας, γιατί από αυτές θα μάθουμε.

 

Και μετά ξανακάνουμε τον κύκλο από την αρχή. Μετά την αποτυχία βλέπουμε τα θετικά μας, βλέπουμε τα αρνητικά μας και ξανά μαθαίνουμε για τον εαυτό μας, μαθαίνουμε καλύτερα την αγορά, λύνουμε καλύτερα το πρόβλημα.

Θα ξανα-αποτύχουμε, θα πάμε κάτω και θα ξαναγυρίσουμε…

Κάνουμε τον κύκλο δύο, τρεις, πέντε φορές, όσες χρειαστεί.

 

Γιατί έτσι οι αποτυχίες μας στο τέλος θα είναι μικρές και οι επιτυχίες μας πολύ μεγάλες. Ευχαριστώ.”