+302109506692

Marketing

 

Το παρακάτω κείμενο είναι γραμμένο σε απλά ελληνικά και εστιασμένο σε επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις, έτσι όπως τις γνωρίζουμε από την ελληνική πραγματικότητα.

Το πρώτο σκέλος αποσαφηνίζει τι είναι marketing, ενώ το δεύτερο δίνει πρακτικές συμβουλές και ιδέες μάρκετινγκ, έτσι όπως θα τις έδινε επί πληρωμή ένας σύμβουλος μάρκετινγκ.

 

 

Τι είναι Marketing;

 

 

Ορισμός:

 

Μάρκετινγκ κατά το Ινστιτούτο των Επαγγελματιών του Μάρκετινγκ (Chartered Institute of Marketing) είναι “οι διαδικασίες, που είναι υπεύθυνες για να εντοπίζουν, να προβλέπουν και να ικανοποιούν τις απαιτήσεις των καταναλωτών παράγοντας κέρδος”.

 

Τι σημαίνουν όλα αυτά;

 

  1. Ότι πρώτο ρόλο έχει ο καταναλωτής. Marketing σημαίνει να εξυπηρετείς τον καταναλωτή. Αυτός πληρώνει κι εμείς απλώς ικανοποιούμε τις απαιτήσεις του.
  2. Οι κινήσεις μάρκετινγκ γίνονται προληπτικά, δηλαδή εντοπίζουμε απαιτήσεις και προνοούμε για να τις καλύψουμε.
  3. Οι κινήσεις έχουν στόχο να ικανοποιήσουν τελικά πραγματικές απαιτήσεις των καταναλωτών και
  4. Αφού γίνουν όλα αυτά, έρχεται το κέρδος για την επιχείρηση.

 

Στο σημείο αυτό προκύπτει η πρώτη απομυθοποίηση. Ο περισσότερος κόσμος συγχέει το μάρκετινγκ με τη διαφήμιση κι επίσης θεωρεί ότι το μάρκετινγκ είναι μια πονηρή διαδικασία με στόχο να κοροϊδέψει τους καταναλωτές και να τους βάλει να αγοράσουν κάτι χωρίς να χρειάζεται.

 

Η αλήθεια είναι ότι έως ένα βαθμό μπορεί να συμβαίνει κι αυτό, αλλά το μάρκετινγκ είναι πολύ ευρύτερο και στόχο έχει να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες του καταναλωτή.

 

Όποιος θεωρεί ότι εύκολα δημιουργείς πλαστές ανάγκες για τον καταναλωτή κι έτσι τον ξεγελάς, ας σκεφτεί πώς ζούσαν οι άνθρωποι το 1980 (που είχαν λιγότερες ανάγκες από σήμερα), πώς ζούσαν το 1960 (που είχαν ακόμη λιγότερες ανάγκες από το 1980) και πώς ζούσαν στην προϊστορική εποχή.

 

Η κάθε εποχή συνεπάγεται άλλες ανάγκες κι αυτό συνδέεται με την εξέλιξη του πολιτισμού.

 

To μάρκετινγκ έχει ως δουλειά να εναρμονίζει τις ανάγκες των καταναλωτών με προϊόντα και υπηρεσίες που δημιουργούνται για αυτούς.

 

 

Ποιες οι διαφορές του Μάρκετινγκ με τις Πωλήσεις;

 

Υπάρχει ένα παλιό ρητό που λέει ότι οι πωλήσεις είναι από τον πλανήτη Άρη, ενώ το μάρκετινγκ από τον πλανήτη Αφροδίτη.

 

Αυτό σημαίνει ότι οι κινήσεις μάρκετινγκ είναι πάντα λεπτεπίλεπτες, απαιτούν επιδέξιους χειρισμούς και διέπονται από μια ευγένεια και διακριτικότητα.

 

Αντίθετα, η πώληση είναι μια μάχη κι έχει τις δυσκολίες ενός αγώνα στον οποίο σε νοιάζει να κερδίσεις.

 

Ένας άλλος σοφός είπε ότι το μάρκετινγκ είναι να καθοδηγείς το γαϊδούρι από μακριά και να του δείχνεις σιγά-σιγά το δρόμο, ώστε να πάει στη βρύση με το νερό. Και η πώληση τι είναι; Να βάλεις τελικά το γαϊδούρι να πιεί νερό.

 

Καλά όλα αυτά, αλλά κάποιος θα έλεγε ότι δεν μπορείς ρε φίλε να βάλεις το γαϊδούρι να πιεί νερό με το ζόρι. Ό,τι μάρκετινγκ κινήσεις και να κάνεις, αν το γαϊδούρι δεν διψάει, έχασες το χρόνο σου για να το καθοδηγείς. Από την άλλη πλευρά, εάν πράγματι διψάει, τότε θα βρει από μόνο του το δρόμο και δεν σε έχει ανάγκη.

 

Κάπως έτσι είναι! Για να καταλάβουμε τελικά ότι και ο καταναλωτής πολλές φορές έρχεται έτοιμος, διότι ξέρει τι ανάγκη έχει, αλλά και ότι πολλές φορές σκέφτεται κάτι, το οποίο δεν είναι και τόσο ξεκαθαρισμένο μέσα του και εμείς οι άνθρωποι του μάρκετινγκ τον καθοδηγούμε σωστά για να καλυφθεί η ανάγκη του.

 

Οπότε, το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις συνδέονται στενά έχοντας ως κοινό στόχο να αυξήσουν τα έσοδα για την επιχείρηση, ωστόσο έχουν και τις διαφορές τους.

 

Το μάρκετινγκ είναι οι διαδικασίες που οδηγούν τον πελάτη στην αγορά, ενώ η πώληση είναι το κλείσιμο των ενεργειών. Το μάρκετινγκ για να είναι πετυχημένο είναι ευρύ και ρηχό, ενώ η πώληση για να κλείσει είναι στενή και βαθειά.

 

 

Τι κάνει ένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ;

 

Ένας σύμβουλος μάρκετινγκ είναι συνήθως και σύμβουλος επιχειρήσεων. Ο στόχος του είναι να βοηθήσει τις επιχειρήσεις, να δώσει πρακτικές συμβουλές, προτείνοντας λύσεις που φέρνουν αύξηση πελατείας.

 

Γενικά ο σύμβουλος οφείλει να μιλήσει απλά ελληνικά γιατί το μάρκετινγκ είναι ένα αντικείμενο που διογκώνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια κι έχει πολλή τεχνική ορολογία. Εδώ θα δείξουμε κάποια πρακτικά βήματα μάρκετινγκ για αρχαρίους.

 

Ο σύμβουλος μάρκετινγκ λοιπόν κάνει τρεις βασικές κινήσεις:

 

  1. Σχεδιάζει ένα πλάνο μάρκετινγκ
  2. Δίνει έξυπνες ιδέες μάρκετινγκ, που δεν συνεπάγονται κόστος
  3. Προτείνει έξυπνους τρόπους διαφήμισης, που έχουν κάποιο κόστος

 

Ας δούμε όμως τα τρία πρακτικά βήματα που προτείνει ο σύμβουλος μάρκετινγκ πιο αναλυτικά:

 

1. Πλάνο Μάρκετινγκ

 

Ένα σχέδιο μάρκετινγκ απαιτεί βασικές γνώσεις στρατηγικής. Χρειάζεται να αντιλαμβανόμαστε σε πoιο περιβάλλον επιχειρούμε, ποιοι είμαστε εμείς και ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έχουμε, ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες μας και γιατί να προτιμήσουν εμάς κι όχι κάποιον άλλο (ανταγωνιστή ή υποκατάστατο προϊόν) και τέλος ποιοι είναι οι στόχοι μας και ποιος ο προϋπολογισμός μας;

 

Έτσι ένα βασικό πλάνο μάρκετινγκ απαιτεί να κάτσουμε κάτω και να καταγράψουμε αυτά που έχουμε στο μυαλό μας και ποτέ δεν τα βάλαμε κάτω σε ένα χαρτί. Είναι τόσο απλό κι όμως ελάχιστοι το κάνουν.

 

Παρακάτω οργανώνουμε το μάρκετινγκ πλάνο μας σε τρία μόνο βήματα:

 

Α) Κατανοούμε τον ιδανικό πελάτη μας

Β) Αντιλαμβανόμαστε σε ποια σημεία είμαστε καλοί και γιατί θα μας προτιμήσει ο πελάτης

Γ) Ορίζουμε τους στόχους μας και τον προϋπολογισμό μας

 

 

Α) Ποιός είναι ο ιδανικός μας πελάτης;

 

Η λογική του ιδανικού πελάτη είναι σχετικά πρόσφατη στο μάρκετινγκ. Στα αγγλικά η ορολογία που χρησιμοποιείται είναι “Buyer Persona”, “User Persona” ή “Customer Persona”.

 

Ο ιδανικός πελάτης είναι ο κύριος στόχος μας. Αυτό δεν αποκλείει ότι και άλλοι πελάτες μπορούν να αγοράσουν. Ωστόσο όλο το σύγχρονο μάρκετινγκ στηρίζεται στην τμηματοποίηση της αγοράς (segmentation) και στη στόχευση (targeting), έτσι ώστε να αποκτήσουμε μια ξεχωριστή θέση (positioning) στο μυαλό του καταναλωτή.

 

Εάν το καταφέρουμε σε ένα τμήμα πελατών, δεν θα δυσκολευτούμε να επεκταθούμε.

 

Ο ιδανικός πελάτης έχει ηλικία, έχει φύλο, έχει εισόδημα, έχει οικογένεια (ή δεν έχει), έχει καθημερινές συνήθειες, αντιμετωπίζει δυσκολίες στις καθημερινές του ενέργειες και θέλει να πετύχει στόχους.

 

Το χτίσιμο του ιδανικού πελάτη είναι να τα βάλουμε όλα αυτά κάτω και να πούμε κάτι πολύ συγκεκριμένο:

 

«Ιδανικός πελάτης είναι ο κύριος Περικλής Κατσαρός, ηλικίας 52 ετών, που εργάζεται ως υπεύθυνος αποθήκης στη μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Χοψονίδης». Είναι παντρεμένος με τη Μερόπη, 48 ετών, που εργάζεται ως εκπαιδευτικός, κι έχουν δύο κόρες ηλικίας 23 και 20 ετών που σπουδάζουν. Ο Περικλής Κατσαρός έχει μηνιαίο καθαρό εισόδημα 1.300 ευρώ και δίνει τα 650 ευρώ σε ένα παλιό στεγαστικό δάνειο. Κάθε ημέρα επιστρέφει σπίτι του περίπου στις 18:00 και βλέπει αθλητικά στη συνδρομητική τηλεόραση για μία ώρα, όσο τρώει και χαλαρώνει.

 

Μετά ψάχνει στο Ιντερνετ πληροφορίες για αυτοκίνητα που είναι η μεγάλη του αγάπη από τότε που ήταν μικρός κι έτρεχε σε αγώνες καρτ. Το τωρινό του αυτοκίνητο έχει ηλικία 10 ετών, είναι 1800 κυβικών, μάρκας BMW και το πλένει εξωτερικά και το περιποιείται εσωτερικά μια φορά τη βδομάδα.

 

Επειδή η οικοδομή που μένει δεν έχει δικό της πάρκινγκ, έχει μια δυσκολία στο να κάνει άνετα τη διαδικασία πλυσίματος. Εμείς του προτείνουμε ένα εξωτερικό καθαριστικό υγρό που ψεκάζοντάς το, θα μπορεί με έναν μόνο κουβά νερό να ξεβγάλει και να έχει το βέλτιστο αποτέλεσμα.»

 

Τόσο λεπτομερής πρέπει να είναι η περιγραφή του ιδανικού πελάτη. Επαναλαμβάνουμε ότι ο ιδανικός πελάτης δεν αποκλείει άλλους υποψήφιους πελάτες, αλλά μας βοηθά να σχηματίσουμε μια καλή εικόνα των πελατών-στόχων.

 

Όλο το σύγχρονο μάρκετινγκ στηρίζεται στο να καταλάβουμε και να προνοήσουμε για ανάγκες πελατών και για αυτό ακριβώς όσο καλύτερα κατανοήσουμε μια ομάδα ανθρώπων (τους ιδανικούς μας πελάτες) τόσο πιο γρήγορα θα έχουμε έσοδα, θα μάθουμε την αγορά μας και θα επεκταθούμε σε άλλους πελάτες και παρεμφερείς τομείς.

 

Πριν επεκταθούμε όμως, πρέπει να καλύψουμε συγκεκριμένες ανάγκες σε συγκεκριμένους πελάτες που θα μας φέρουν τα πρώτα έσοδα και την κερδοφορία. Για αυτό χτίζουμε τη λεγόμενη “customer persona”.

 

Το Facebook όταν ξεκίνησε είχε σαν ιδανικούς πελάτες φοιτητές κι η στόχευσή του ήταν αποκλειστικά αυτοί. Δεν είχε στόχο να αποκλείσει τη συνταξιούχο Ελληνίδα νηπιαγωγό που γράφτηκε τώρα τελευταία στο Facebook.

 

Είχε στόχο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των φοιτητών, να καταλάβει καλά το πώς σκέφτονται και λειτουργούν online σε αυτήν τη νέα τότε μορφή κοινωνικής δικτύωσης κι όταν ωρίμαζε το πράγμα, θα επεκτεινόταν σε όλους τους ανθρώπους.

 

Ο ιδανικός πελάτης λοιπόν χτίζεται ως πρώτο βήμα στο marketing plan για να μπούμε στη θέση του, να αντιληφθούμε πώς σκέφτεται, τι προβλήματα αντιμετωπίζει και να καταλάβουμε καλά τι αξία του προσφέρουμε.

 

Ακολουθεί το δεύτερο βήμα του πλάνου μάρκετινγκ.

 

Β) Ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έχουμε που θα κάνουν τον πελάτη να έρθει σε εμάς;

 

Σ’ αυτό το βήμα κατανοούμε ποιοι είμαστε τελικά εμείς μέσα στο ευρύτερο περιβάλλον, ποια τα δυνατά σημεία μας και ποιες οι αδυναμίες μας, έτσι ώστε να χτίσουμε μία αξιόλογη και ανταγωνιστική πρόταση που θα κάνει πελάτες να έρθουν σε εμάς.

 

Μια καλή στρατηγική μέθοδος είναι να κάνουμε μια SWOT ανάλυση της επιχείρησής μας ή του προϊόντος μας. Το SWOT βγαίνει από τα αγγλικά αρχικά Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats.

 

Πώς κάνουμε μια SWOT ανάλυση;

 

Τραβάμε μια κάθετη και μια οριζόντια γραμμή και χωρίζουμε ένα χαρτί σε τέσσερα πεδία.

 

Πάνω αριστερά γράφουμε “Strengths”, που σημαίνει ότι καταγράφουμε με ειλικρίνεια ποια είναι τα δυνατά σημεία της επιχείρησής μας. Τα δυνατά μας σημεία είναι αυτά στα οποία χτίζουμε την καλή εικόνα μας και αυτά για τα οποία θα μας εμπιστευτεί κάποιος και τελικά θα αγοράσει από εμάς.

 

Πάνω δεξιά γράφουμε “Weaknesses”, που είναι τα αδύνατα σημεία μας. Αφορά εσωτερικές μας αδυναμίες που είναι σημαντικές για την επιχείρησή μας και μας καθυστερούν στην υλοποίηση των στόχων μας. Ας πούμε ότι είμαστε λίγο ανοργάνωτοι ή δεν ενσωματώνουμε την τεχνολογία με τον ρυθμό που το κάνουν ανταγωνιστές.

 

Προσοχή, η έλλειψη κεφαλαίων δεν είναι αδυναμία μας, γιατί όλοι θα θέλανε περισσότερα κεφάλαια για να έχουν ευχέρεια να κάνουν κινήσεις. Οπότε τελικά καλό είναι να μην γράφεται κάτι που είναι κοινό σε όλους. Πρέπει να είναι κάτι αρκετά δικό μας σε σύγκριση με τους άλλους.

 

Π.χ. κάποιος έχει δυσλεξία και δεν μπορεί να γράφει εύκολα business κείμενα (αδυναμία), έχει μάθει όμως να είναι πολύ επικοινωνιακός στην προφορική επικοινωνία κι αυτό είναι δυνατό του σημείο (Strength).

 

Κάτω αριστερά γράφουμε “Opportunities”, που σημαίνει ευκαιρίες. Οι ευκαιρίες εδώ αφορούν το εξωτερικό περιβάλλον, δηλαδή διαπιστώνουμε πόσο ευνοϊκά πνέει ο άνεμος, ώστε να μας βοηθήσει να πάμε ταχύτερα. Εμείς έχουμε έναν στόχο. Οι ευκαιρίες είναι πράγματα εκτός του ελέγχου μας (απ΄ το εξωτερικό περιβάλλον) που επιδρώντας θετικά θα μας βοηθήσουν να φτάσουμε ταχύτερα στον στόχο μας.

 

Τέλος, κάτω δεξιά γράφουμε τις απειλές (“Threats”) του εξωτερικού περιβάλλοντος. Απειλή απ΄το εξωτερικό περιβάλλον είναι οι παράγοντες αυτοί που θα μας δυσκολέψουν.

 

Δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι, ωστόσο εάν αποτύχουμε, γιατί κάτι αλλάζει θεμελιωδώς στο εξωτερικό περιβάλλον πάλι εμείς θα αποτύχουμε κι ας μην φταίμε άμεσα. Για αυτό ακριβώς καταγράφουμε όλα αυτά τα αρνητικά στοιχεία του εξωτερικού περιβάλλοντος που ενδέχεται να μας δυσκολέψουν.

 

Για παράδειγμα εάν κάποιος κρατάει χρήμα ενώ η χώρα του είναι σε capital controls και διατρέχει κίνδυνο να αλλάξει νόμισμα, τότε το καταγράφει σαν απειλή. Μπορεί να φταίει η κυβέρνηση εάν χάσει τις αποταμιεύσεις του, αλλά στο τέλος αυτός θα τις χάσει και η γυναίκα του θα κλαίει. Αυτή είναι Απειλή (Threat).

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορεί κάποιος να ανατρέξει στην ελληνική σελίδα SWOT της Wikipedia, αλλά ακόμη καλύτερα στην αγγλική σελίδα SWOT.

 

Η SWOT ανάλυση έχει στόχο να μας δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα των θετικών από τη μια πλευρά (Δυνατά σημεία της επιχείρησης και Ευκαιρίες του εξωτερικού περιβάλλοντος) και των αρνητικών από την άλλη (Αδυναμίες της επιχείρησης και Απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος).

 

Με μια καλή SWOT ανάλυση κατανοούμε ποιοι είμαστε τελικά μέσα στο ευρύτερο περιβάλλον και ποια τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα.

 

H ανάλυση αυτή είναι ένα σχετικά γρήγορο εργαλείο για να κάνουμε αυτό το δεύτερο βήμα εντός ενός ευρύτερου μάρκετινγκ πλάνου πριν πάμε στο τρίτο βήμα που είναι να αποφασίσουμε τους στόχους μας και τον προϋπολογισμό μας.

 

Γ) Ποιοι είναι οι στόχοι μας και πόσος ο διαθέσιμος προϋπολογισμός μας;

 

Το τρίτο βήμα στα πλαίσια του μάρκετινγκ πλάνου μας ακολουθεί α) τον προσδιορισμό των ιδανικών πελατών μας και β) τον εντοπισμό των ανταγωνιστικών μας πλεονεκτημάτων, για τα οποία θα μας επιλέξουν τελικά οι πελάτες.

 

Σε αυτό το τρίτο στάδιο ορίζουμε τους στόχους μας ποσοτικοποιημένα και το ποσό που θα ξοδέψουμε για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους.

 

Οι στόχοι δεν πρέπει να είναι γενικοί του τύπου «να αυξήσουμε τους πελάτες» ή «να έχουμε παραπάνω έσοδα». Οι στόχοι πρέπει να είναι ειδικοί, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί με ευρύτερους στρατηγικούς μας στόχους και χρονικά προσδιορισμένοι.

 

Έτσι, ένας στόχος μπορεί να είναι να αυξήσουμε τους πελάτες μας κατά 20% ή τα κατά κεφαλήν έσοδα από τους υπάρχοντες πελάτες κατά 10%. Στόχος μπορεί να είναι επίσης να ανοίξουμε ένα κανάλι online πωλήσεων απ΄ το οποίο θα κάνουμε έστω και το 1% του τζίρου μας (ενώ πριν δεν κάναμε καθόλου).

 

Το μάρκετινγκ πλάνο μας ορίζει το πού θα κατευθυνθούμε για την επόμενη περίοδο και το πού ΔΕΝ θα κατευθυνθούμε. Παίρνουμε αποφάσεις και ξέρουμε τι κάνουμε και γιατί το κάνουμε.

 

Το πού ΔΕΝ θα κατευθυνθούμε είναι επίσης μια πολύ σημαντική απόφαση, η οποία μπορεί να στηρίζεται στο ότι η κατεύθυνση κοστίζει ακριβά, ότι δεν έχουμε τους κατάλληλους ανθρώπους ή και το ότι δεν μας ταιριάζει σαν επιχείρηση.

 

Οι στόχοι μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι του πλάνου μας, όπως επίσης και το συνολικό διαθέσιμο κεφάλαιο για να υλοποιήσουμε αυτό το πλάνο σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

 

Ανακεφαλαίωση Πλάνου Μάρκετινγκ

 

Οπότε συνοψίζοντας το μάρκετινγκ πλάνο μας: ως πρώτο βήμα κατανοούμε τον πελάτη στόχο μας, ως δεύτερο βήμα αντιλαμβανόμαστε τη θέση μας μέσα στην αγορά και γιατί τελικά κάποιος να μας προτιμήσει και ως τρίτο βήμα αποφασίζουμε τους στόχους μας και τα κεφάλαια που θα ξοδέψουμε για να υλοποιήσουμε τους στόχους μας.

 

Μετά το marketing plan ένας καλός σύμβουλος μάρκετινγκ προτείνει φθηνές ή και χωρίς κόστος ιδέες μάρκετινγκ, έτσι ώστε να διαμορφώσει ο πελάτης μια ευρύτερη στρατηγική μάρκετινγκ που θα του χτίσει μία μοναδική θεση στο μυαλό των καταναλωτών (Unique Selling Proposition ή Positioning).

 

Δείτε παρακάτω έξυπνους τρόπους προσέγγισης πελατών, που αποτελούν το δεύτερο σκέλος των συμβουλών μάρκετινγκ πριν φτάσουμε στο τρίτο σκέλος που αφορά τις επί πληρωμή διαφημίσεις.

 

2. Έξυπνες Ιδέες Μάρκετινγκ, Χωρίς Κόστος

 

Το Μάρκετινγκ δεν πρέπει να το μπερδεύουμε με τη διαφήμιση. Μάρκετινγκ είναι ο τρόπος συμπεριφοράς μας, μάρκετινγκ είναι η καθαριότητα στο χώρο μας, η σελίδα μας στα κοινωνικά δίκτυα που ανανεώνεται τακτικά.

 

Ο κόσμος στη σημερινή εποχή αναμένει από μια επιχείρηση να έχει online παρουσία κι εάν αυτό δε συμβαίνει, τότε απλώς η επιχείρηση χάνει σε αξιοπιστία στα μάτια των πελατών (ιδίως των νεότερων), άρα χάνει πελάτες.

 

Ο σύμβουλος μάρκετινγκ λοιπόν οφείλει να δώσει έξυπνες ιδέες μάρκετινγκ που δεν απαιτούν χρήμα, για να μπορέσουν οι μικρές επιχειρήσεις να στοχεύσουν αποτελεσματικά σε αύξηση πελατείας.

 

Κάποιες πρακτικές συμβουλές μάρκετινγκ χωρίς κόστος είναι οι εξής:

 

Α) Δωρεάν ψηφιακή παρουσία στα βασικά ηλεκτρονικά μέσα

 

Ένα λάθος που κάνουν αρκετές μικρές επιχειρήσεις είναι να μαθαίνουν ξαφνικά τις business σελιδες των ηλεκτρονικών δικτύων και να αρχίζουν να γράφονται σωρηδόν σε όλες τις πλατφόρμες, πιστεύοντας ότι έτσι θα τους παρακολουθεί όλη η υφήλιος.

 

Η πικρή αλήθεια είναι ότι οι business σελίδες στις πλατφόρμες αυτές έχουν φτιαχτεί για να πληρώνουν οι επιχειρήσεις διαφημίσεις και να τις βλέπουν οι υπόλοιποι απλοί χρήστες.

 

Εμείς δίνουμε συμβουλές με βάση τη γνώση μας απ΄την αγορά και προσπαθούμε να εφαρμόσουμε τακτικές που δεν απαιτούν πολύ χρόνο απ΄ τον χειριστή των λογαριασμών και φέρνουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

 

Έτσι χωρίζουμε τη δωρεάν ηλεκτρονική παρουσία στα απαραίτητα κανάλια και στα δευτερεύοντα.

 

Τα δύο απαραίτητα κατά τη γνώμη μας είναι:

 

 

 

Δευτερεύοντα κι ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησης είναι:

 

  • LinkedIn (κυρίως εάν πουλάτε σε άλλες επιχειρήσεις, δηλαδή Business to Business, B2B)
  • Twitter (για όλες τις μορφές επιχειρήσεων, αλλά πρέπει να παρακολουθείτε τα #hashtags και να γράφετε τακτικά)
  • YouTube (εάν έχετε ωραία βίντεο να δείξετε)
  • Instagram (για προϊόντα που σχετίζονται με εικόνα, π.χ. ρούχα)
  • Pinterest (επίσης για επιχειρήσεις με προϊόντα εικόνας)

 

Θα αναλύσουμε λίγο τα δύο βασικά:

 

To Google My Business δίνει τη δυνατότητα για δωρεάν καταχώρηση στις «κίτρινες σελίδες» της Google.

 

Κατά την ταπεινή μας άποψη αυτή η υπηρεσία πάει να φάει όλες τις αντίστοιχες υπηρεσίες «κίτρινων σελίδων» (ή yellowpages) σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα στην Ελλάδα οι μεγαλύτερες υπηρεσίες είναι ο Χρυσός Οδηγός και το vrisko.gr.

 

Το Google My Business έχει τα εξής πλεονεκτήματα:

 

  • Σχηματίζει δωρεάν το προφίλ της επιχείρησης με φωτογραφίες, διεύθυνση και ωράριο λειτουργίας
  • Προσφέρει άμεσο κλικ στο τηλέφωνο της επιχείρησης, όταν κάποιος ψάχνει από κινητό
  • Δείχνει χάρτη και δίνει οδηγίες στον χρήστη πώς θα φτάσει
  • Συνδέεται με τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, τη Google
  • Βγάζει (στα μέσα του 2017) μια επιχείρηση στη μηχανή αναζήτησης, πιο ψηλά κι από τα πρώτα αποτελέσματα (αυτό ίσως γίνεται για να προωθήσουν την υπηρεσία, αλλά μπορεί να είναι και μια πιο μόνιμη στρατηγική της Google)
  • Είναι ακόμη νέα υπηρεσία και δεν την έχει μάθει ο ανταγωνισμός

 

Συμβουλή: Όσο αυξάνονται οι καταχωρήσεις στο Google My Business, τόσο παραπάνω θα είναι σημαντικές οι αξιολογήσεις των καταναλωτών (reviews).

 

Οπότε καλό είναι να υπενθυμίζετε ή να κάνετε μια παραίνεση στους πελάτες σας να γράφουν (καλές) αξιολογήσεις για την επιχείρηση.

 

Οπότε, με μια καταχώρηση στο Google My Business, μπαίνεις στο ραντάρ της Google. Κι όσο η Google έχει μεγάλη δύναμη καλό είναι να πηγαίνεις με τα νερά της.

 

 

Η δεύτερη απαραίτητη παρουσία μας είναι η Εταιρική Σελίδα Facebook.

 

Αυτή έχει άλλα πλεονεκτήματα:

 

  • Σχηματίζει το προφίλ της επιχείρησης δωρεάν στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο
  • Δείχνει στοιχεία επικοινωνίας όπως διεύθυνση, ωράριο λειτουργίας και τηλέφωνο επικοινωνίας
  • Δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε τακτική προβολή της επιχείρησης με φωτογραφίες και αναρτήσεις για τα προϊόντα/υπηρεσίες μας.
  • Με τα Likes ξέρουμε ποιοι είναι οι ακόλουθοί μας και ποιοι γενικά αλληλεπιδρούν μαζί μας
  • Ξέρουμε από τα Likes ποιους συγκεκριμένους υποψήφιους πελάτες να στοχεύσουμε, εάν αποφασίσουμε να προβούμε σε διαφημίσεις

 

Συμβουλές για την Εταιρική Σελίδα Facebook:

 

  • Οι αναρτήσεις από εταιρική σελίδα προβάλλονται αυτή τη στιγμή περίπου στο 6% των ανθρώπων που έχουν κάνει Like στη Σελίδα (είπαμε, οι εταιρικές σελίδες φτιάχτηκαν για να πληρώνουν οι επιχειρήσεις διαφημίσεις). Καλό είναι η οποιαδήποτε ανάρτηση στην εταιρική σελίδα Facebook να αναδημοσιεύεται (Share) από τον προσωπικό λογαριασμό του υπεύθυνου της επιχείρησης
  • Εάν η επιχείρηση συνδέεται στενά με ένα πρόσωπο, καλό είναι να ακολουθείται μια πολιτική ανάρτησης επαγγελματικών θεμάτων και από τον προσωπικό λογαριασμό του υπεύθυνου της επιχείρησης (χωρίς να το παρακάνετε βέβαια και κουράσετε τους φίλους σας)
  • Οι αναρτήσεις σας είτε προσωπικές είτε από την επαγγελματική σελίδα έχουν πολύ μεγαλύτερη απήχηση από τα Likes και την αλληλεπίδραση που θα δείτε. Μεγάλο μέρος των ανθρώπων δεν κάνει ΠΟΤΕ Like ή σχόλιο, ωστόσο σας παρακολουθεί σχεδόν κάθε ημέρα.
  • Η ανάρτηση κάποιων βίντεο και κυρίως το Live Video από την εταιρική σελίδα θα προωθηθούν πολύ παραπάνω απ΄ ό,τι άλλες αναρτήσεις. Οπότε δημιουργήστε βίντεο.

 

Δεν θα αναφερθούμε εδώ με λεπτομέρεια στα άλλα βασικά ψηφιακά κανάλια (Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube και Pinterest). Καλό είναι να κρατήσουμε ότι εάν ένα κανάλι μας ταιριάζει, τότε αυτοεκπαιδευόμαστε και προβάλλουμε έστω τις βασικές πληροφορίες για το τι προσφέρουμε.

 

Πάμε παρακάτω στη δεύτερη πρακτική συμβουλή για μάρκετινγκ χωρίς κόστος.

 

 

Β) Συλλογή δεδομένων πελατών και χτίσιμο σχέσης (CRM)

 

Το CRM (Customer Relationship Management) ή αλλιώς διαχείριση σχέσης με πελάτες είναι μια σχετικά σύγχρονη έννοια και στόχο έχει να χτίζει μια καλή μακροχρόνια σχέση επιχειρήσεων-πελατών.

 

Η συλλογή emails ή τηλεφώνων, για να στέλνουν δύο φορές το χρόνο ένα email ή SMS με προσφορές είναι κάτι σύνηθες για τις μεγάλες επιχειρήσεις κι εύκολο ακόμη και για τις μικρές.

 

Λίγο πιο δύσκολο είναι να ακολουθήσουμε συστηματικές διαδικασίες email marketing ή SMS μάρκετινγκ, με τις οποίες υπενθυμίζουμε τακτικά την παρουσία μας στον πελάτη προσφέροντάς του χρηστικές πληροφορίες μέσα απ΄τη δουλειά μας και δίνοντάς του προσφορές ή προνόμια.

 

Επίσης, τα συστήματα πιστότητας (loyalty) για επιβράβευση καταναλωτών με μετρητά ή πόντους ή bonus κλπ είναι κάτι που πλέον βλέπουμε σε μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά δυσκολότερα σε μικρές. Ένα τέτοιο σύστημα δεν είναι δύσκολο να εφαρμοστεί και γενικά κοστίζει ελάχιστα.

 

Γενικά το CRM θέλει μεν οργάνωση κι απαιτεί χρόνο, αλλά δεν κοστίζει ιδιαίτερα πέρα από την αρχική οργάνωσή του.

 

Με μεθόδους CRM καταλαβαίνουμε ότι το να κρατήσουμε έναν πελάτη μας είναι πολύ φθηνότερο απ΄ το να κυνηγήσουμε έναν καινούριο πελάτη.

 

 

Γ) Μέτρηση αποτελεσμάτων των μάρκετινγκ ενεργειών μας (marketing metrics)

 

Στα αγγλικά η λέξη που χρησιμοποιείται έχει ελληνική ρίζα. Είναι η λέξη metrics και θα ακούγεται από δω και στο εξής όλο και περισσότερο, διότι πλέον με την τεχνολογία μπορούμε να παρακολουθούμε σχετικά εύκολα και φθηνά τα πάντα.

 

Τι σημαίνουν τα metrics; Ότι κάθε μάρκετινγκ ιδέα που έχουμε, κάθε κίνηση που κάνουμε έχει ένα μετρήσιμο αποτέλεσμα. Βασικά βλέπουμε τι ποσοστό από αυτούς που απευθυνθήκαμε έκανε κλικ, σε ποια σελίδα πήγε, πόση ώρα κάθισε και σε ποιες συγκεκριμένες σελίδες και τελικά πόσοι αγόρασαν και τι ποσό πλήρωσαν;

 

Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα του τομέα της Αναλυτικής (Analytics) και η ορθή ανάγνωση αυτών των δεδομένων μπορεί να φέρει ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση. Διότι έτσι γνωρίζει τι αποδίδει και τι όχι, πού ξοδεύεται αναποτελεσματικά χρήμα και κόπος και πού τελικά αποδίδει η προσπάθεια.

 

Και το Google My Business, και τα Insights του Facebook και οι πλατφόρμες που υποστηρίζουν το email marketing (τύπου Mailchimp, Hubspot, Moosend κλπ) προσφέρουν άφθονα μετρήσιμα αποτελέσματα.

 

Απλώς πρέπει να αποφασίσουμε ποιοι είναι οι σημαντικοί δείκτες για την επιχείρησή μας (τα λεγόμενα KPIs, Key Performance Indicators), για να βγάλουμε τα επιχειρηματικά συμπεράσματα που πρέπει.

 

Η κάθε επιχείρηση έχει τα μοναδικά της χαρακτηριστικά και για αυτό είναι λογικό να υπάρχει ιδιαιτερότητα στα στοιχεία που θέλει να μετρήσει, τα δικά της KPIs.

 

Ο μάρκετινγκ σύμβουλος θα εξηγήσει πώς λειτουργούν τα metrics και θα συζητήσει τι είναι τελικά σημαντικό για την επιχείρηση, πώς το μετράμε και κυρίως πώς μπορούμε να βελτιωθούμε.

 

 

Δ) Εταιρική Σελίδα στο Διαδίκτυο

 

Είναι μεν μία από τις μάρκετινγκ κινήσεις που έχει κόστος, ωστόσο την κατατάσσουμε εδώ, διότι πρώτον η σελίδα στο ίντερνετ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης επιχείρησης και δεύτερον το κόστος είναι αρκετά χαμηλό για το όφελος που φέρνει και μάλιστα είναι κόστος εφάπαξ.

 

Η σελίδα στο διαδίκτυο είναι μια εικόνα της επιχείρησης προς τα έξω. Η επιχείρηση ενισχύει το όνομά της, το Brand της, και ανάλογα με την αισθητική του ιστοχώρου και το περιεχόμενο, ο καταναλωτής σχηματίζει μια εικόνα για την επιχείρηση, όπως ακριβώς θα σχημάτιζε μπαίνοντας σε έναν επαγγελματικό χώρο και βλέποντας τον υπεύθυνο.

 

Οι δυνατότητες που δίνει πλέον η τεχνολογία είναι τεράστιες και το μόνο που χρειάζεται είναι μεράκι από την πλευρά της επιχείρησης.

 

Υπάρχουν πλέον πολλά εργαλεία και ειδική τεχνογνωσία που βοηθά το στήσιμο και τη συντήρηση της ιστοσελίδας μετά. Τα βασικά είναι τα ακόλουθα:

 

  • Πλατφόρμες Διαχείρισης Περιεχομένου (Content Management Systems)

 

Παλιά ο ιστότοπος δημιουργούνταν με πολύ γράψιμο κώδικα και κάθε αλλαγή απαιτούσε χρονο. Πλέον υπάρχουν οι μεγάλες πλατφόρμες διαχείρισης περιεχομένου (Content Management Systems), που καθιστούν πανεύκολο να ανεβάσει κάποιος περιεχόμενο και να διαχειριστεί τον ιστότοπό του.

 

Οι πιο γνωστές πλατφόρμες είναι οι WordPress, Joomla και Drupal. Αυτές βοηθούν κάποιον με στοιχειώδη τεχνολογική παιδεία να μάθει να διαχειρίζεται τον ιστότοπό του. Εντελώς μόνος του. Και με λίγη σχετικά εκπαίδευση πάνω στο σύστημα. Το FinancialAdvisor.gr για παράδειγμα είναι χτισμένο σε WordPress.

 

Με τις πλατφόρμες διαχείρισης περιεχομένου το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι οι υπεύθυνοι της επιχείρησης μπορούν μόνοι τους να δημοσιεύουν κείμενα, να ανεβάζουν φωτογραφίες και βίντεο κλπ, χωρίς να χρειάζεται να απευθύνονται σε κάποιον ειδικό του web design.

 

Ναι, επαναλαμβάνουμε μόνοι τους. Χρειάζεται πολύ μικρή αρχική εκπαίδευση και στη συνέχεια όλες οι βασικές εργασίες που προσθέτουν περιεχόμενο στο website της επιχείρησης γίνονται από τους υπεύθυνους της επιχείρησης, χωρίς μεσολάβηση και πληρωμή του ειδικού web designer.

 

Αυτό εξοικονομεί χρόνο και χρήμα από την πλευρά της επιχείρησης, αλλά της δίνει κι άλλες δυνατότητες, όπως οι ακόλουθες.

 

 

Μία τεράστια δυνατότητα είναι να μπορεί κάποιος να προβάλει την αυθεντία του στο αντικείμενο με το οποίο ασχολείται. Οι πελάτες για να επιλέξουν γιατρό ή δικηγόρο ή δασκάλα χορού θέλουν να βεβαιωθούν ότι έχουν απέναντί τους καλούς επαγγελματίες.

 

Όταν κάποιος προβάλλει μέσα από τη σελίδα του επιστημονικές δημοσιεύσεις που έχει κάνει, επεξηγηματικά κείμενα πάνω στην εξειδίκευσή του, παρουσιάσεις σε εκδηλώσεις, βραβεύσεις που έχει λάβει ή ακόμη και εκπαιδευτικά βιντεάκια στον τομέα του, τότε δείχνει στο κοινό ότι κατέχει το αντικείμενό του κι είναι ένας φερέγγυος επαγγελματίας.

 

Οπότε ο υποψήφιος πελάτης, πριν καν προσεγγίσει τη μικρή επιχείρηση, έχει ήδη δει δείγματα των εργασιών και το κυριότερο έχει δει κάποιους ανθρώπους από πίσω. Η εταιρική σελίδα και το περιεχόμενο που ανεβάζουμε έχει κάνει τη μισή δουλειά για μας, χωρίς να έχουμε κοπιάσει να μιλήσουμε τηλεφωνικά ή να κλείσουμε ραντεβού για να βρεθούμε από κοντά με τον πελάτη.

 

Στο FinancialAdvisor.gr ασχολούμαστε πολύ με το μάρκετινγκ περιεχομένου κι ίσως για αυτό να βρίσκεστε κι εσείς τώρα σε αυτή τη σελίδα και να διαβάζετε το κείμενο.

 

Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι μπορεί να το κάνει πετυχημένα ο καθένας που έχει όρεξη να μάθει τα βασικά τού content marketing και μεράκι για το αντικείμενο που ασχολείται.

 

Ποιο είναι το τελευταίο κομμάτι που πρέπει να προσέξουμε στο website μας;

 

 

Αυτός ο τομέας σχετίζεται μεν σε μεγάλο βαθμό με το content marketing, ωστόσο έχει και κάποιες πρόσθετες τεχνικές απαιτήσεις.

 

Για παράδειγμα είναι καλό το website να είναι βελτιστοποιημένο για φορητές συσκευές (κινητά, tablets), γιατί αυξάνεται συνεχώς η κίνηση από φορητές συσκευές και πέφτει από τους παραδοσιακούς υπολογιστές (desktop και laptop).

 

Είναι αρκετά σημαντικό επίσης να υπάρχουν οι κατάλληλες σημάνσεις στις σελίδες (τα λεγόμενα tags) και να συστήνεται το site με συνδέσμους (links) από άλλους ιστοχώρους (τα λεγόμενα backlinks).

 

Τέλος, είναι σημαντικό να έχουμε μια συστηματική πολιτική διάδοσης του περιεχομένου μας στα κοινωνικά δίκτυα.

 

Μπορεί να ακούγονται πολλά μαζεμένα, ωστόσο αυτό είναι καλό, διότι λίγοι άνθρωποι απ΄ τον ανταγωνισμό σας θα κάτσουν να ασχοληθούν με όλα αυτά.

 

Στην ελληνική αγορά δεν υπάρχει υψηλό επίπεδο κι όποιος πραγματικά έχει όρεξη να κάνει δυο-τρία πράγματα σωστά, θα βγει στις πρώτες θέσεις στις αναζητήσεις.

 

Πριν κλείσουμε το τμήμα αυτό να αναφέρουμε ότι η βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων είναι μια αργή διαδικασία, διότι οι μηχανές αναζήτησεις κάνουν συνήθως έξι μήνες μέχρι να επιβραβεύσουν πλήρως μια καλή δουλειά.

 

Υπάρχει μία σταδιακή άνοδος μήνα με το μήνα, η οποία θέλει έξι μήνες για να καταλήξει στο τελικό αποτέλεσμα. Είναι μια δουλειά της υπομονής που λίγοι έχουν, οπότε όποιος την έχει, καλό είναι να το εκμεταλλευτεί για να κερδίσει πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης, νέους πελάτες και όλα αυτά δωρεάν.

 

Στο FinancialAdvisor.gr έχουμε ανθρώπους που ασχολούνται χρόνια με το SEO και μπορούμε να συστήσουμε τεχνικές και μεθόδους, ώστε να αποφύγετε άσκοπο χρόνο μελέτης πάνω στο αντικείμενο.

 

Εάν από την άλλη θέλετε να μελετήσετε το αντικείμενο μόνοι σας, σας βεβαιώνουμε ότι μπορείτε να το κάνετε πετυχημένα κι είμαστε διαθέσιμοι να σας δώσουμε τις βασικές κατευθύνσεις δωρεάν. Απλώς επικοινωνήστε μαζί μας.

 

Οπότε, κλείνουμε το δεύτερο μεγάλο κεφάλαιο συμβουλών μάρκετινγκ με τις έξυπνες ιδέες χωρίς κόστος και πάμε στο τρίτο κεφάλαιο που αφορά τις πληρωμένες καταχωρήσεις, τις διαφημίσεις.

 

3. Έξυπνοι Τρόποι Διαφήμισης

 

Η διαφήμιση έχει άλλαξει ριζικά, διότι πλέον μπορούμε και μετράμε άμεσα τα αποτελέσματα των ενεργειών μας. Παλαιότερα στήναμε μία διαφήμιση στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο ή σε εφημερίδα και υπολογίζαμε από μελέτες ότι οι αναγνώστες ή τηλεθεατές ή ακροατές είναι 1000 κι από αυτούς οι 300 περίπου θα λάβουν το μήνυμα.

 

Σήμερα με το ψηφιακό μάρκετινγκ, μπορούμε να ξέρουμε ακριβώς πόσοι ήταν αυτοί στους οποίους εμφανίστηκε η διαφήμιση, πόσοι έκαναν κλικ, πόσοι διάβασαν μία σελίδα στην οποία τους στείλαμε, πόσοι προχώρησαν σε κάποια βήματα στη διαδικασία αγοράς, πόσοι τα παράτησαν και σε ποιο σημείο τα παράτησαν και τελικά πόσοι αγόρασαν, τι αγόρασαν και πόσο ξόδεψαν.

 

Ακούγεται λίγο τρομακτικό, ωστόσο όλο αυτό δε σχετίζεται με την ιδιωτικότητα, σχετίζεται με τη στατιστική. Ούτως ή άλλως μία διαφημιστική καμπάνια δεν στήνεται για να αγοράσει ο Γιάννης Κωνσταντινίδης και ο κάθε Γιάννης, αλλά για να στοχεύσει μια ομάδα καταναλωτών με εικαζόμενες παρόμοιες ανάγκες και να πετύχει υψηλά ποσοστά αποδοτικότητας.

 

Η ψηφιακή διαφήμιση λοιπόν δίνει τέτοιες δυνατότητες κι είναι από τις λίγες μορφές διαφημίσεων που έχουμε πάντα ξεκάθαρη την αποδοτικότητα. Βλέπουμε τι ξοδέψαμε στην καμπάνια και τι μας ήρθε σαν απόδοση. Κι όλα αυτά είναι μόνο τα άμεσα αποτελέσματα.

 

Πολλές φορές η διαφήμιση είναι η αρχή της γνωριμίας του υποψήφιου πελάτη με την επιχείρηση κι αυτή η γνωριμία μπορεί να καταλήξει σε αγορά προϊόντος/υπηρεσίας πολλούς μήνες μετά. Ακόμη κι αυτό όμως μπορεί πλέον να φανεί με τα ψηφιακά μέσα.

 

Το απίστευτο ξέρετε ποιο είναι;

 

Ότι χάρη στα ψηφιακά μέσα μπορεί να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα μιας διαφήμισης ακόμη και στα παραδοσιακά μέσα της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και των εντύπων.

 

Ένα απλό παράδειγμα με διαφήμιση σε έντυπο είναι ότι στην κλασική διαφήμιση του περιοδικού γράφουμε κάπου: «Για να δείτε αναλυτικά την προσφορά μας μπείτε στο financialadvisor.gr/magazine-ad» [ψεύτικο παράδειγμα].

 

Αυτή η σελίδα έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για να μετρήσουμε πόσους ανθρώπους τράβηξε τελικά η διαφήμιση που κάναμε στο περιοδικό, οπότε μετράμε κάποια αποτελέσματα ακόμη και σε διαφημίσεις παλαιού τύπου.

 

Οι ψηφιακές διαφημίσεις λοιπόν αποτελούν τις σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ. Και βρίσκονται πλέον παντού, από τις μηχανές αναζήτησης, τα κινητά, τα βίντεο στο Youtube μέχρι τα κοινωνικά δίκτυα, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram κλπ.

 

Κάθε κλικ που γίνεται, κάθε δευτερόλεπτο που ξοδεύεται, μετριούνται κι έτσι γνωρίζουμε καλύτερα τους υποψήφιους πελάτες και φυσικά την αποδοτικότητα των διαφημίσεων.

 

Σε συνδυασμό με την Αναλυτική (ή analytics) οι ψηφιακές διαφημίσεις δεν αποτελούν απλώς έξυπνους τρόπους προώθησης πωλήσεων, αλλά την κορυφή της αποτελεσματικότητας στο μάρκετινγκ.

 

Διότι μπορούμε να ξέρουμε σε ποιες μέρες και ώρες να προβάλουμε τη διαφήμιση, ποιες ομάδες καταναλωτών να στοχεύσουμε (ηλικίες, φύλο κλπ), ποιοι έχουν ήδη ενδιαφερθεί κι άρα είναι πιο κοντά μας για να τους κλείσουμε (αυτό λέγεται retargeting) και πολλά άλλα δεδομένα που είναι διαθέσιμα μόνο σε όσους έχουν εντρυφήσει στο digital marketing.

 

Στο FinancialAdvisor.gr ασχολούμαστε με όλες τις ψηφιακές διαφημίσεις και μάλιστα διαθέτουμε πιστοποιήσεις Google και στις διαφημίσεις Adwords αλλά και στα Analytics που μετράνε την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων και γενικά το ταξίδι του πελάτη μέσα στο site μας.

 

 

Συμπεράσματα

 

 

Ένας σύμβουλος μάρκετινγκ γνωρίζει καλά ότι το μάρκετινγκ είναι το κομβικότερο σημείο στη συμβουλευτική επιχειρήσεων. Γιατί μάρκετινγκ δεν είναι μόνο η διαφήμιση όπως νομίζει ο περισσότερος κόσμος, αλλά κυρίως η συνολική τοποθέτηση της επιχείρησης στα μάτια του καταναλωτή.

 

Οι βασικές συμβουλές μάρκετινγκ είναι:

 

  • Να σχεδιάσουμε απαραιτήτως ένα πλάνο μάρκετινγκ
  • Να στήσουμε μια ψηφιακή στρατηγική, η οποία δεν κοστίζει άμεσα σε χρήμα (ψηφιακή παρουσία, ηλεκτρονικές σχέσεις με πελάτες, μετρήσεις αποτελεσμάτων) και
  • Να κατανοήσουμε τους έξυπνους τρόπους διαφημίσεων προϊόντων και υπηρεσιών του digital marketing, που έχουν πολύ υψηλή αποτελεσματικότητα

 

Το μάρκετινγκ είναι λοιπόν από τα πιο σημαντικά κομμάτια της δουλειάς ενός συμβούλου επιχειρήσεων.

Eμείς στο FinancialAdvisor.gr προσφέρουμε υπηρεσίες τόσο σε επί μέρους έργα πάνω στο μάρκετινγκ όσο και σε συνδυασμό με άλλα έργα πάνω στον επιχειρηματικό σχεδιασμό και την ευρύτερη στρατηγική των επιχειρήσεων.

Τέλος διαθέτουμε την απαραίτητη τεχνογνωσία για να βοηθήσουμε στην εφαρμογή ευρύτερων επιχειρηματικών σχεδίων αλλά και σχεδίων marketing προσφέροντας υπηρεσίες και business coaching αλλά και personal branding.

 

 

Για οποιαδήποτε πληροφορία παρακαλούμε επικοινωνήστε με το 210-9506692 ή μέσω email στο info@financialadvisor.gr.